Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

Το περίπτερο της τάξης

Η μοντελοποίηση ενός περίπτερου στην τάξη είναι μια δραστηριότητα, την οποία υποστηρίζουν και προτείνουν όλα τα αναλυτικά προγράμματα για το μάθημα των μαθηματικών και την εξοικείωση των μαθητών με πράξεις, συγκρίσεις, δοσοληψείες κ.λ.π.

Ωστόσο, η σωστή λειτουρία του περίπτερου στην τάξη είναι κάτι το οποίο απαιτεί χρόνο και πολύ καλή οργάνωση από πλευράς του δασκάλου.

Τα τελευταία 5 χρόνια το φτιάχνουμε στην τάξη και κάθε χρόνο προσθέτω κάτι το οποίο με βοηθάει να οργανωθεί και να βελτιωθεί.

Φέτος, στην Β' δημοτικού, αντιμετωπίσαμε πρόβληματα με την αναγνώριση της αξίας κάθε νομίσματος και το γεγονός πως κρατούσαν κλειστά στα χεράκια τους οι μαθητές όλα τα νομίσματα, δυσκόλευε ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Γι'αυτό το λόγο, πάνω σε μια σκέψη της στιγμής, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας πορτοφόλια! Στο πορτοφόλι  του έχει ο καθένας όλα τα νομίσματα με σειρά αξίας και είναι εύκολο να τα διαχειρίζεται.

Υλικά:
  • μικρά τετράγωνα χαρτόνια
  • νομίσματα από τα φύλλα στο βιβλίο των Μαθηματικών
  • ύφασμα χριτς-χρατς
  • κόλλα
  • ψαλίδι
Η διαδικασία ήταν πολύ απλή. Τα κάθε παιδί κόλλησε με χριτς-χρατς στο χαρτόνι-πορτοφόλι του όλα τα νομίσματα.Κάπως έτσι.


Στη συνέχεια, τα ψώνια στο περίπτερο έγιναν παιχνιδάκι, γιατί όλα τα παιδιά είχαν οργανωμένα και ξεκάθαρα μπροστά τους τα νομίσματα. Επίσης, λόγω του ότι τα νομίσματα είναι χάρτινα και μικρά, στο παρελθόν χάνονταν ή σκίζονταν. Φέτος δεν είχαμε ούτε μία απώλεια!





Τόσο πολύ μας άρεσε που το είχαμε μαζί μας συνέχεια και το χρησιμοποιούσαμε ακόμα και στις ασκήσεις μας!



Keep teaching*

2 σχόλια:

  1. Ρούλα, ένα βραβειάκι σε περιμένει στο ιστολόγιό μου! http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2014/01/vraveio-apo-ti-faii.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή