Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Το Μουσείο Μαργαριτίου πάει Λειψούς!

Αυτό το post διαβάζεται καλύτερα αν ακούει κανείς αυτό.


Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή...

Το Μαργαρίτι είναι το χωριό μου. Είναι εκείνο το ηπειρώτικο χωριό που τα παιδιά πάντα έπαιζαν και θα παίζουν στην πλατεία. Εκείνο, που τα παιδιά παίζουν "κρυφοκυνηγητό" σε όλο το χωριό.
Το Μαργαρίτι είναι αυτό το χωριό, που κάθε πρωί ακούς αντρικές φωνές να συνομιλούν στα καφενεία. Που περνώντας από τις γειτονιές μυρίζεις καθαρά σεντόνια και βλέπεις νοικοκυρές να σκουπίζουν τις πλακοστρωμένες αυλές τους. Είναι το χωριό που την Κυριακή βλέπεις γιαγιάδες να βγαίνουν από την εκκλησία και κόσμο να πίνει καφέ στον Πλάτανο και στην Πάνω Πλατεία.
Είναι το χωριό μου, που το καλοκαίρι γεμίζει ξενιτεμένους και στα πανηγύρια ο κόσμος χορεύει όλος σε έναν κύκλο...

Το χωριό αυτό, λοιπόν, έχει ένα μουσείο! Ένα λαογραφικό μουσείο που φτιάχτηκε με αγάπη και μεράκι από τους κατοίκους του, για τους κατοίκους του, με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Ομίλου Μαργαριτίου.

Κάθε χρόνο, όπου πάω, το χωριό μου και το μουσείο του, το κουβαλώ μαζί μου...και βρίσκω τρόπους να το ενσωματώσω στη διδασκαλία μου.

Έτσι έφτασε λοιπόν μέχρι τους Λειψούς!

Στη Β' Δημοτικού, στο βιβλίο της Γλώσσας υπάρχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο αφιερωμένο στα μουσεία και κυρίως στα Λαογραφικά. Οι μαθητές καλούνται, μεταξύ άλλων, να μάθουν τι είναι Λαογραφικό μουσείο, να κατανοήσουν τι είναι η λεζάντα καθώς και να περιγράψουν ένα χώρο ή ένα αντικείμενο. Βρήκα, λοιπόν, την κατάλληλη αφορμή και το Μαργαρίτι ζωντάνεψε στους Λειψούς.

Αρχικά είδαμε στο χάρτη πού είναι το Μαργαρίτι. Τους μίλησα με απλά λόγια για την ιστορία και τα χαρακτηριστικά του. Στη συνέχεια, ακούγοντας παραδοσιακή ηπειρώτικη μουσική, επεξεργαστήκαμε το υλικό που είχα μαζί μου από το μουσείο. Είδαμε τις εικόνες και τα παιδιά προσπάθησαν να μαντέψουν τη λεζάντα...

Το κοριτσάκι αυτό έγραψε: Mωρό σκεπασμένο με παραδοσιακή κουβέρτα.

Στο συγκεκριμένο μαθητή άρεσε πολύ το ταβάνι στον οντά.

Διορθώνει ο ένας τα λάθη του άλλου.

Το Μαργαρίτι είναι κύριο ουσιαστικό, γράφεται με κεφαλαίο Μ.



Το Μουσείο Μαργαριτίου πάει Λειψούς.
Στο τέλος διαβάσαμε τις πραγματικές λεζάντες πίσω από τις εικόνες και οι μαθητές έμαθαν δύο καινούριες λέξεις, τις οποίες προσθέσαμε στο λεξικό τους και έγραψαν δίπλα τον ορισμό τους (ενότητα 11-Τι βιβλίο είναι αυτό;)

Οντάς και σαρμανίτσα.

 

Αν θέλετε κι εσείς να γνωρίσετε το Μαργαρίτι Θεσπρωτίας δεν έχετε παρά να το επισκεφτείτε.
Αν πάλι δεν προλαβαίνετε μπορείτε να διαβάσετε σχετικά:
Δήμος Μαργαριτίου (με το σχέδιο Καλλικράτη υπάγεται πια στο Δήμο Ηγουμενίτσας)

Για το υλικό που βλέπετε στις φωτογραφίες μπορείτε να απευθυνθείτε σε μένα (kardaniroula@gmail.com) 
κι εγώ με τη σειρά μου θα απευθυνθώ στο δασκαλογονιό μου!!

Keep teaching*

2 σχόλια:

  1. Μια πανέμορφη εργασία απο την νεαρή συμπατριώτισσα μας την Ρούλα. Προσωπικά δεν με εκπλήσσει διότι το είχε δείξει απο πριν, ότι αγαπάει την δουλειά της. Εκτος αυτού με τους αξιαγάπητους δασκαλογονιους που έχει, ήταν επόμενο να τους μοιάσει. Συγχαρητήρια Ρούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή