Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2014

Η αμυγδαλιά

Μια ωραία δραστηριότητα για να γεμίσουμε ένα 45λεπτο στην τάξη μας ή σε κάποια άλλη τάξη που συμπληρώνουμε ωράριο, είναι η ενασχόληση με την αμυγδαλιά. Προτείνεται φυσικά να γίνεται αυτή την περίοδο ή λίγο νωρίτερα που αμυγδαλιές ανθίζουν κι είναι υπέροχες.

Η πορεία των δραστηριοτήτων είναι η εξής:

1) Ανάγνωση παραμυθιού.

Υπάρχει μια εξαιρετική σειρά βιβλίων της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου με τίτλο "Ιστορίες για τους 12 μήνες".Στο τεύχος "Τα παιδιά του Χειμώνα" υπάρχει η ιστορία του Ιανουαρίου, η οποία τελειώνει με την ανακοίνωση του ερχομού του Φεβρουαρίου και ο πατέρας-Χειμώνας χαίρεται τόσο πολύ, που στην καρδιά του άνθισε μια αμυγδαλιά. Αυτή η ιστορία αποτελεί την αφορμή για το ξεκίνημα των εργασιών.

2) Κατασκευή αμυγδαλιάς με pop-corn.
  • Tα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες ή ζευγάρια και ξεκινούν την κατασκευή.
  • Σχεδιάζουμε την αμυγδαλιά σε λευκό χαρτόνι.
  • Τη βάφουμε.
  • Κολλάμε τα pop-corn για άνθη.
  • Την τοποθετούμε σε κάποιο εμφανές σημείο. Εμείς διαλέγουμε πάντα την πόρτα της τάξης.

   
                                                                   


 

3) Συγγραφή ποιήματος.

Η αμυγδαλιά λόγω της εμφάνισής της ελκύει τα παιδιά και τα προδιαθέτει να αναπτύξουν το γραπτό τους λόγο. Στο πανεπιστήμιο σε ένα μάθημα η κα Σμαράγδα Παπαδοπούλου μας είχε προτείνει έναν ωραίο τρόπο για να προσελκύσουμε τα παιδιά που δυσκολεύονται να παράγουν γραπτό λόγο και να τα ενισχύσουμε ώστε να έχουν αυτοπεποίθηση όταν γράφουν. Αρχικά ξεκαθαρίζουμε στα παιδιά ότι θα γράψουμε ένα ποίημα και όχι έκθεση. Αμέσως αισθάνονται καλύτερα διότι τα ποιήματα συνήθως είναι πιο μικρά σε έκταση. Στη συνέχεια τους δίνουμε τις εξής οδηγίες.

Αρχή ποιήματος                                                                         Αμυγδαλιά, αμυγδαλιά,
2 λέξεις που να τη χαρακτηρίζουν (επίθετα)                               όμορφη και φουντωτή
3-4 λέξεις (με τι μοιάζει)                                                         που μοιάζεις σαν τη νύφη
4-5 λέξεις (πώς νιώθεις όταν τη βλέπεις)                                 νιώθω ότι έφερες την Άνοιξη.

Όσες φορές το έχω εφαρμόσει, μέχρι στιγμής, έχει αποδώσει στο 100% και τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά.

Ποιήματα μαθητών Β' Δημοτικού.

                   Αμυγδαλιά, αμυγδαλιά                                        Αμυγδαλιά, αμυγδαλιά,           
                       άσπρη και ροζ                                                     ωραία και ψηλή
                     μοιάζεις με νύφικό                                             μοιάζεις με την άνοιξη
                   Α!Ναι πόσο σ'αγαπώ.                                              Θέλω να σε φάω.

Αμυγδαλιά, αμυγδαλιά,
όμορφη κι ωραία
με τα μικρά σου λουλουδάκια
που θέλω να τα μυρίσω.

Αυτά και άλλα πολλά, τα γράψαμε σε όμορφα μικρά χαρτάκια και τα κολλήσαμε κι αυτά πάνω στην αμυγδαλιά.

Δοκιμάστε το!!

Keep teaching*


1 σχόλιο: