Κυριακή, 17 Απριλίου 2016

Αnimation stop-motion με πλαστελίνη

Η πρώτη μας προσπάθεια για videoταινία με πλαστελίνες είναι έτοιμη!!!





Η σχέση μου με την ιστορία του Χατζιδάκι "Το νησί των συναισθημάτων" κρατάει χρόνια και μπορείτε να διαβάσετε σχετικό post για τις δραστηριότητες που κάνουμε κάθε χρόνο με την τάξη μου....εδώ.

Ωστόσο φέτος για να καινοτομήσουμε λιγάκι σκεφτήκαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με αυτή την τόσο ξακουστή τεχνική stop-motion animation. Πραγματικά είναι πολύ εύκολο και δε χρειάζεται πολύ χρόνο για να πραγματοποιηθεί.
Το αποτέλεσμα δε, θα εκπλήξει σίγουρα εσάς και τους μαθητές σας.

Η ταινία λοιπόν αυτή στηρίζεται στην τεχνική της κινούμενης εικόνας όπως όλα τα animation, απλώς δεν πρόκειται για σκίτσα ή σχέδια αλλά για φωτογραφίες.

Αρχικά, λοιπόν, χρειάζεται να σκεφτούμε μια ιστορία ή ένα παραμύθι, το οποίο να είναι σύντομο και να έχει απλή και κατανοητή ροή. Μια ωραία ιδέα είναι να γράψουμε το δικό μας παραμύθι, αλλά αρχικά για πρώτη προσπάθεια βοηθάει να στηριχτούμε σε ένα έτοιμο σενάριο.

Μόλις αποφασίσουμε την ιστορία μας, πιάνουν δουλειά οι πλαστελίνες. Εμείς είχαμε αρκετές στην τάξη, τις οποίες μέχρι στιγμής δεν είχαμε καθόλου χρησιμοποιήσει, οπότε καταλαβαίνετε πόσος ενθουσιασμός και όρεξη για δημιουργία υπήρχε. Ωστόσο για να μην υπάρξει χάος, τις στήσαμε όλες σε ένα θρανίο της τάξης που δε χρησιμοποιούσαμε και αρχίσαμε να δουλεύουμε ανά 5 λεπτά σε ομάδες των δύο. Σε ένα δίωρο Ευέλικτης Ζώνης καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τις φιγούρες μας.

H γωνιά μας

Οι ήρωες της ιστορίας

Φτιάχνοντας τον  "Χρόνο" και τη σχεδία του.

Την επόμενη μέρα κάναμε τη φωτογράφηση. Σε αυτή τη φάση, βοηθάει η φωτογραφκή μηχανή να στέκεται σε τρίποδα ή το κινητό να είναι σταθεροποιημένο, ώστε το σκηνικό να μην μετακινείται από φωτογραφία σε φωτογραφία. Η μόνη κίνηση θα πρέπει να σχετίζεται με την ιστορία.

Στήσαμε, λοιπόν, το κινητό έτσι ώστε να φαίνεται καλά και καθαρά το σκηνικό και ο φωτισμός μας και ξεκινήσαμε. Ένας μαθητής κουνούσε ελάχιστα τον ήρωα της ιστορίας, κι ο δεύτερος μαθητής έβγαζε μία φωτογραφία. Αυτό έγινε επίσης σε ομάδες των δύο, βήμα βήμα. Τραβήξαμε περίπου 180 φωτογραφίες.




Μόλις ολοκληρώθηκε και αυτή η φάση, μεταφέραμε τις φωτογραφίες από το κινητό ή τη φωταγραφική μηχανή στον υπολογιστή μας. Εμείς χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα movie maker, το οποίο είναι αρκετά απλό στη χρήση του. Προσαρμόσαμε τις ρυθμίσεις ώστε οι φωτογραφίες να εναλάσσονται ανά 5 δευτερόλεπτα. Στο τέλος έγραψε φυσικά ο καθένας και το όνομά του.





Αποθηκεύσαμε την ταινία μας και σε λίγα λεπτά ήταν έτοιμη για προβολή. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με το αποτέλεσμα κι ένιωσαν περήφανοι που τα κατάφεραν όλοι μαζί!!

Δοκιμάστε το!!

Keep teaching*




2 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ!! Είναι πολύ εύκολο και δε χρειάζεται καμία προετοιμασία!!Δοκιμάστε το!

      Διαγραφή